Zonnig schoolkorfbal bij Lynx (met foto’s)

juni 9, 20170

Op sportpark Boswijk gebeurde het komende woensdag, het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi vond plaats samen met de Buitenspeeldag. Met flinke wind en regen in de ochtend was het nog even de vraag of het door kon gaan, maar gelukkig werd het weer gaande de dag een stuk beter en konden de kinderen lekker korfballen en spelen.

Om 13:00 uur meldden zich de deelnemers bij de wedstrijdleiding en toen iedereen rond 13:30 uur compleet was kon het toernooi beginnen.

Buitenspeeldag

Ondertussen hadden de kinderen ook de spellen van de buitenspeeldag ontdekt en werd er naar hartelust gespeeld. De kop van Jut was met name onder de jongens erg geliefd, net als de pit-stop-wedstrijd met een Formule 1-auto.

Onder de jongere kinderen was met name het muizenvangen op de brandweer kazerne populair. En de meiden stonden in de rij voor de wervelwind.

Schoolkorfbaltoernooi

Ook het toernooi ging van start en er werden veel leuke wedstrijden gespeeld tussen de verschillende schoolteams van de scholen uit Leidschenveen, Ypenburg en Nootdorp.

Het toernooi begon met een flinke wind en dikke bewolking, maar dit hielt de kinderen niet tegen om hoge scores te behalen in de wedstrijden. Langzaam begon het weer zich hier ook iets van aan te trekken en de wind ging liggen terwijl het zonnetje steeds vaker door de wolken heen kwam, om uiteindelijk niet meer achter de wolken te verdwijnen.

In de stralende zon werden om 16:30 uur de prijzen uitgereikt door de wedstrijdleiding. Als eerste werd de sportiviteitsprijs uitgereikt aan groep 5/6 van basisschool De Vlieger (E1).

Daarnaast waren er natuurlijk prijzen voor de eerste plekken in de poules, deze gingen in groep 3/4 naar De Jozefschool F2 en F3. Bij groep 5/6 naar Jozefschool E5 en Christoffel E1. Bij de oudste leerlingen van groep 7/8 ging de prijs naar De Startbaan D1.

Lijst met uitslagen

Kleuterplein

Op het sportveld was ook een kleuterplein ingericht voor de groepen 1/2. Hier speelden de jongste kinderen spelletjes zoals schipper mag ik over varen, mikken, springen en rennen onder leiding van enthousiaste vrijwilligers van de korfbalvereniging.

Meedoen

Kinderen en volwassenen die in het nieuwe seizoen mee willen doen in de teams van Lynx korfbal zijn van harte welkom om mee te trainen bij de vereniging en zich aan te melden. Aanmeldingen voor 1 juli worden direct verwerkt in de nieuwe teams.

Foto’s gemaakt door Marcel

Foto’s gemaakt door Marielle