LYNX D2 K A M P I O E N ! ! !

maart 11, 20180

Vandaag speelde onze D2 een thuiswedstrijd tegen KVS D4. En dat was niet zomaar een wedstrijd: bij winst zou LYNX kampioen worden. Een hele spannende wedstrijd dus voor de spelers, coaches en vooral ook onze supporters op de tribune.

De spelers die het kampioenschap moesten binnenhalen waren Alwin, Jamila, Leticia, Brent, Cherilyn en Alisha. Veel van de overige D’tjes waren na de wedstrijd van de D1 gebleven om ons aan te moedigen.

De wedstrijd begon en we konden al snel zien dat deze speciale wedstrijd toch wel voor de nodige zenuwen zorgde bij onze spelers. We wilden allemaal zo graag een doelpunt maken, dat we vaak op de korf schoten, terwijl we de bal beter nog even rond hadden kunnen spelen. Na één periode was de stand 1-1 en dat was nog niet genoeg voor het kampioenschap.

Ook de tweede periode zag ons spel er nog niet bepaald flitsend uit. We speelden nog steeds erg gehaast en een paar snelle meisjes van KVS zorgden voor veel gevaar. We kwamen zelfs 2-3 achter en er moest echt snel iets gebeuren wilden we deze wedstrijd niet verliezen. Gelukkig scoorden we nog 2x, zodat we met een 4-3 voorsprong gingen rusten.

Zo matig als het in de eerste helft ging, zo goed werd er in de tweede helft gespeeld. We kregen echt gigantisch veel kansen. En ondanks dat we er nog wel een aantal misten door de zenuwen, wisten we onze voorsprong toch snel uit te bouwen. KVS had ons goed partij gegeven, maar hun verzet was nu definitief gebroken. We kregen zelfs geen enkel doelpunt meer tegen in de tweede helft. Aan het einde van de wedstrijd stond er een hele mooie 16-3 overwinning op het scorebord.

Deze overwinning betekent een gedeeld kampioenschap samen met Fluks. Beide ploegen wonnen 1x van elkaar en de overige wedstrijden werden allemaal gewonnen.

Na de veldcompetitie hebben we besloten om de D op te splitsen in een 8-tal en een 4-tal, waarbij we iedereen zo veel mogelijk in beide teams wilden laten spelen. Dat is aardig gelukt en dit kampioenschap is er dus ook niet alleen één van de spelers die vandaag in het veld stonden. We hebben dit echt met zijn allen gedaan en het is dan ook een echte teamprestatie.

Nu gaan we het veld weer op. De D wordt nu niet opgesplitst in een 8-tal en een 4-tal. De oudere kids zullen een C-team gaan vormen en de jongere zullen, met aanvulling vanuit de E, als D 8-tal verder gaan. Allemaal heel veel succes en plezier op het veld!!!

Groetjes Arjen en Jan-Willem