LYNX D2 – KZ DANAÏDEN D4

maart 3, 20180

De elfde wedstrijd van deze zaalcompetitie was voor de D2 een thuiswedstrijd tegen Danaïden uit Leiden. In de uitwedstrijd een paar weken terug hadden we gezien dat dit een goed ingespeeld team is dat de bal snel rond laat gaan in hun aanval.

Ondanks dat onze spelers allemaal al minimaal een halve wedstrijd bij de D1 erop hadden zitten gingen we vol energie van start. Danaïden speelde de bal inderdaad goed rond, maar we zaten er lekker dicht bovenop, zodat ze niemand in vrije schietpositie konden krijgen. En als we de bal onderschepten kwamen we er steeds razendsnel uit. Zo kwamen we als een raket uit de startblokken en was het door doelpunten van Alisha, Brent (beide 2x) en Jamila al 5-0 na 10 minuten spelen.

Daarna deed Danaïden een aanpassing in hun opstelling, waardoor het voor ons wat moeilijker werd om iemand vrij voor de korf te zetten. Gelukkig stond onze verdediging vandaag als een huis, waardoor we halverwege de wedstrijd nog 0 tegendoelpunten hadden. Alwin en Brent hadden beide nog een doelpunt aan ons totaal toegevoegd, zodat we bij rust 7-0 voor stonden.

Helaas had Jamila veel last van een blessure die ze woensdag op de training had opgelopen en moest ze de rest van de wedstrijd aan de kant blijven.

De derde periode gingen we vrolijk door met scoren. Hoewel Danaïden hun verdediging nu aardig op orde had wisten Brent (3x) en Leticia de bal toch in het mandje te krijgen. Gelukkig scoorde ook de tegenstander toen een doelpunt. Dat hadden ze zeker verdiend. Ze speelden namelijk heel goed samen. Ze hadden echter de pech dat onze verdediging vandaag ijzersterk was.

Hoewel een aantal van onze spelers nu wel aardig moe begon te worden, gaven we de laatste 10 minuten nog even vol gas. Alisha was vandaag een ware plaag voor de verdediging van de Danaïden en ze voegde deze periode dan ook nog 3 doelpunten aan haar totaal toe. Ook Laura wist haar doelpuntje mee te pikken. Met nog een doelpunt van de tegenstander erbij kwam de eindstand op 15-2.

Een mooie uitslag tegen best een goede tegenstander. Ondanks onze 15 doelpunten was het vandaag vooral onze verdediging die ons deze overwinning heeft bezorgd. Volgende week spelen wij, net als de D1, onze laatste thuiswedstrijd van de zaalcompetitie tegen KVS.

Groetjes van Jan-Willem