Tempo F3 – LYNX F1

oktober 24, 20200

Nadat de confetti van afgelopen zaterdag was opgeruimd moest de F1 weer snel het vizier zetten op de laatste wedstrijd van het seizoen, een inhaalwedstrijd tegen de F3 van Tempo. Hoewel het logistiek nog best een uitdaging kan zijn om op een maandagavond om 18:00 klaar te staan in Alphen a/d Rijn was iedereen heel mooi op tijd. De effecten van Corona zijn inderdaad ook op de snelweg merkbaar.

Camiel moest vanavond worden gemist, maar gelukkig was de grote broer van Anna en Ivan bereid om te helpen, zodat er toch nog wat te wisselen viel. De wedstrijd begon zoals verwacht, LYNX vaak aan de bal, maar Tempo zat er steeds dicht op, zodat het niet makkelijk was om door te breken naar de korf. Af en toe lukte het. Tijdens een van deze aanvallen floot de scheidsrechter, en in de spelhervatting die volgde wist Anna vE van dichtbij een doelpunt te maken; 0-1! Intussen was Luca goed opgewarmd en begon LYNX de lange bal te ontdekken. Gemiddeld gezien is de F1 niet zo lang, maar wel snel, dus dat werkte heel aardig. Er werd over het algemeen goed gebruik gemaakt van de ruimte en van vrijstaande spelers en de aanvallen van LYNX bleven maar komen. Zo viel er ook een tweede goal van Anna. Luca, die al een bal in de korf had zitten (werd helaas afgekeurd vanwege 2x achter elkaar schieten) was intussen al een tijdje aan het onderzoeken of de bal er ook met 1 hand in wilde, en ja hoor! Met een soepele polsbeweging viel de bal zo netjes door de mand dat het vanaf de kant bijna niet te zien was dat hij erin zat. Met een 0-3 stand voor LYNX mocht Tempo haar superspeler brengen. Tegen 5 tegenstanders ging het balbezit wel langzaam naar Tempo, maar doelpunten bleven lang uit. Tegen het einde van de wedstrijd slaagde Tempo er toch nog in een tegendoelpunt te maken, wat de eindstand op 1-3 bracht. Voor LYNX de tweede winst dit seizoen, waarmee ze uiteindelijk op hetzelfde aantal punten zijn geëindigd als Tempo. Een knappe prestatie voor dit jonge team! De strafworpen waren deze keer voor de tegenstander, maar die ene die er voor LYNX in ging was wel een hele mooie van Ivan!

Een hele fijne Herfstvakantie gewenst iedereen, en tot de veldtraining van 28 oktober!