Voorjaarsseizoen E 2023; driedubbel feest!

juni 23, 20230

Met de flinke aanwas van leden in de E-leeftijd konden we dit voorjaar spelen met maar liefst 2 E teams! Op de valreep kon nog een team worden toegevoegd bij de KNKV en na wat gepuzzel voor de indeling was het dan een feit; voor het eerst sinds lange tijd (of ooit?) had LYNX naast een E1 ook een E2. Bijkomende uitdaging was het vinden van een extra wedstrijdcoach, want 1 coach voor 2 teams is simpelweg niet genoeg. Gelukkig vonden we Jolanda bereid om deze rol op zich te nemen, en dat deed zij met verve (waarvoor dank)! Onder haar leiding heeft de E1 menig potje kunnen breken, maar daarover later meer.

Opvallend genoeg kwam de E1 terecht in een poule met allemaal tegenstanders verder weg, terwijl de E2 veel dichterbij mocht blijven in de uitwedstrijden. Voor beide teams waren de wedstrijden lekker spannend; de meeste tegenstanders konden wel wat inbrengen tegen de toppertjes van LYNX. In de poule van de E1 leek het extra spannend, al was daar met nog een wedstrijd voor de boeg al duidelijk dat LYNX de eerste plaats zou gaan behalen. Een hele knappe prestatie! Bij de E2 ging het de laatste wedstrijd tegen DES nog ergens om. Hoewel LYNX op de derde plaats stond, stond DES maar net tweede. Bij winst zou LYNX dus nog klimmen naar de tweede positie in de eindstand. Met slechts 4 spelers aan de start op een warme dag was dat echter een pittige opgave. Gelukkig speelde de E1 al vroeg en had Litang nog wat energie over, dus hij wilde wel even komen helpen. Na de eerste goal tegen bleef er bij de kinderen (en de ouders) toch vertrouwen op een goede afloop, en dat bleek terecht; LYNX E2 werd uiteindelijk tweede!

Als coach mis je doorgaans wat er verder langs de lijn gebeurt, maar via ouders hoor ik de laatste tijd weleens dat de tegenpartij zich lovend uitspreekt over de manier waarop we de bal rondspelen, of de snelheid waarmee we kunnen aanvallen. Mooiere complimenten kun je als team haast niet krijgen! De E-tjes hebben samen veel geleerd het afgelopen seizoen, en in dat opzicht is het misschien jammer dat het seizoen voorbij is en er volgend jaar andere teams aantreden. Aan de andere kant is het nu eenmaal voor sommigen tijd om door te groeien, en zich verder te ontwikkelen op het grote veld. Voor hen is over een jaartje de schone taak weggelegd om de kinderen die nu nog in de E blijven in te wijden in het D-korfbal. Zo zie je ook je oude teamgenoten vanzelf weer terug!

Met het einde van het seizoen komt voor mij ook het afscheid van deze leuke groep kinderen. Volgend seizoen ga ik met Jan-Willem aan de slag met de C1. We hebben bij de E veel geoefend en geleerd, maar ook gelachen (en heel af en toe samen gebaald van (in onze ogen) onrechtvaardige scheidsrechters). Boven alles hebben we veel korfbalmomenten gedeeld, en dat zijn fijne herinneringen. Ongetwijfeld zie ik alle oude E-tjes nog terug op de trainingen, of bij thuiswedstrijden, dus een echt afscheid is het gelukkig niet. Vergeet niet dat we ook nog een Jubileumfeest te vieren hebben, want LYNX bestaat intussen al 12.5 jaar! Zo is het dus niet 1, niet 2, maar wel 3 keer feest deze maand!

Tot snel, en anders alvast een fijne vakantie en tot volgend korfbaljaar!

Angela