Dunas D4 – LYNX D1

Zet hem op LYNX!
recreanten
Lynx vrijwilligers

De een-na-laatste wedstrijd van het seizoen was uit tegen Dunas, waar thuis met 4-3 (4-2 in de KNKV app) van was gewonnen in een hele spannende wedstrijd.

Het complex van Dunas ligt wat verscholen tussen hogere wooncomplexen, maar de meeste Dtjes waren desondanks mooi op tijd en konden zodoende nog even omkleden naar hun nieuwe wedstrijdshirt! De eerste indruk van de shirts is dat ze lekker zitten, prettig aanvoelen en er vooral heel cool uitzien. De wedstrijd begon aardig gelijk op. De verdediging kon de aanval meestal bijhouden en in de aanval werd zuinig omgesprongen met de bal. Helaas kwam het voor LYNX niet tot een doelpunt, terwijl er voor Dunas wel eentje in ging. Het tweede kwart begon de aanval bij Dunas beter te lopen en liet de verdediging af en toe een steekje vallen. De scheidsrechter gaf meermaals aan dat de teams er echt dichter op moesten zitten om effectief te verdedigen. Halverwege was de score 4-0 en was er nog weinig hoop op de winst, al waren er best een paar kansen geweest op een doelpunt.

De tweede helft kwam Dunas nog steeds regelmatig door de LYNX verdediging, maar het geluk was op. Dit gold helaas ook voor LYNX, want keer op keer raakte de bal alleen het randje van de korf. Het bleef op die manier 4-0, een enigszins vertekende overwinning van Dunas, waardoor het in de stand nu wel ongemeen spannend is. Tussen de eerste en de laatste zitten slechts 2 punten, dus als Dunas komend weekend wint van ONDO, en LYNX speelt gelijk tegen Weidevogels, dan staan we allemaal eerste! Daarentegen is er ook nog steeds een scenario waarbij LYNX onderaan kan eindigen, dus de strijd is nog niet gestreden! De laatste wedstrijd is thuis tegen het team waar uit 8-8 tegen werd gespeeld. Het kan nog alle kanten op, dus we gaan deze week nog even extra trainen op aanvallen dichtbij de korf en op aangooien/vangen.

Datum:
11 juni 2022