Pietentraining

december 7, 20230

Op zaterdag 2 december zijn de Pieten langs geweest bij de Kangoeroe Klup voor een heuse pietengym. De Pieten hebben samen met de kinderen over daken gelopen, cadeautjes door de schoorsteen gegooid en ook door het raam geklommen. Bij de schoorsteen is een Sinterklaasverhaal voorgelezen en zijn er liedjes gezongen. Alle kinderen hebben heel goed hun best gedaan en een Pietendiploma en wat lekkers verdiend.

2 dagen later kwamen de Pieten nog eens langs, dit keer bij de korfbaltraining voor de F, E en D-tjes. Van korfballen is deze avond niet veel terecht gekomen, maar de Pieten hebben met de kinderen van de F wel leuke spelletjes gedaan. De meiden moesten het opnemen tegen de jongens in een parcours. Daarbij moesten ze klimmen, een pakje in de schoorsteen gooien, springen en zo snel mogelijk terug rennen. Daarna zijn ze gaan zaklopen. Bij de E-tjes en de D-tjes hebben de Pieten met trefbal meegedaan. Wat was iedereen fanatiek bezig met het spel. Alle kinderen zijn bij het vertrek van de Pieten getrakteerd op iets lekkers. Ook de kinderen van de C, die het uur erna trainen, zijn door de Pieten niet vergeten.

Aan het eind van de avond is ook nog eens de uitreiking van de Grote Clubactie medailles geweest. Iedereen die minstens 5 loten had verkocht, kreeg een medaille en topverkoper Sophie (ook dank aan haar ouders ;-)) kreeg daarnaast ook nog een mooie trui.