Madjoe F3 – LYNX F1

september 21, 20200

Op een ietwat frisse, doch wederom zeer zonnige zaterdagochtend troffen de LYNX Fjes de F3 van Madjoe. Van tevoren waren we al gewaarschuwd (bedankt Joost) dat er werkzaamheden gepland waren die de weg naar Madjoe wat zouden kunnen bemoeilijken, dus was iedereen aanwezig en klaar om te spelen toen om 11:00 de pot begon.

Het samenspel en vrijlopen zat er meteen goed in, wat al in de eerste 10 minuten resulteerde in een voorsprong voor LYNX, 0-1! Het tweede kwart ging het aardig gelijk op. Madjoe wist knap terug te komen tot 1-1, en met die stand gingen we de lange pauze in. Veel peptalk was niet nodig, hooguit een herinnering hier en daar om de tegenstander in de smiezen te houden en met de handen in de lucht te verdedigen. De scheidsrechter lette goed op de 10 seconden regel, dus konden we veel oefenen met vlot overgooien. Na een nieuwe voorsprong voor LYNX kwam Madjoe weer langszij. Het beloofde een heel spannend laatste kwart te worden. De vermoeidheid begon toe te slaan. De concentratie en felheid waren tanende, maar er was ook nog steeds een goede kans om punten in de wacht te slepen, dus de F1 zette stug door. In de laatste fase van de wedstrijd was het vooral LYNX aan de bal, maar de tegenstander werd bij de korf toch nog een paar keer gevaarlijk. De langverwachte 2-3 voor LYNX gaf wat lucht, maar met de finish in zicht was het zaak nog heel even door te bijten en de winst veilig te stellen. En toen wad daar het verlossende fluitsignaal van de scheidsrechter! De eerste punten waren binnen voor LYNX F1; een welverdiende beloning voor onze hardwerkende bikkels! Als kers op de taart waren ook de strafworpen nog voor LYNX (1-2).

Nu al zo’n mooie prestatie, en dit jonge team gaat nog steeds met de week vooruit, dus dat belooft wat. Op naar de volgende!