LYNX F1 – Refleks F1

juni 27, 20210

Vandaag geen zon en geen regen, maar wel weer een mooi potje korfbal voor de LYNX Fjes!

De tegenstander van vandaag was Refleks uit Rijswijk. Al snel was duidelijk dat het aardig gelijk op ging tussen de twee teams. De 4 van LYNX moesten het wel een hele wedstrijd volhouden, want wissels waren er niet, maar dat ging ze goed af (ook Hannah, die vandaag haar eerste volledige wedstrijd heeft gespeeld!).

Na 10 min over en weer proberen was het beide teams nog niet gelukt te scoren. Hier kwam het tweede kwart verandering in, toen LYNX 1-0 maakte. Na de 5 minuten pauze halverwege bleef LYNX goed aanvallen, maar het rendement had wat hoger kunnen zijn. Vaak werd gekozen voor de lange bal, die dan iets te snel op hoge snelheid richting de korf ging. Toch viel er nog eentje in, waardoor LYNX met een 2-0 voorsprong mocht beginnen aan de laatste 10 minuten. Inmiddels begon het heen en weer rennen wel haar tol te eisen en werden sommige jonge Lynxjes wat moe. In combinatie met een paar goede Refleks aanvallen leidde dit nog tot 2 tegendoelpunten, waardoor de wedstrijd eindigde in een gelijkspel. Bij de strafworpen werd de korf moeilijk gevonden, maar Refleks lukte het nog wel om een keer te scoren.

Al met al een terechte eindstand, gezien de wedstrijd. De Fjes kunnen terugkijken op een paar spannende wedstrijdweken. We zien elkaar weer bij de trainingen, maar de wedstrijden moeten we helaas voorlopig missen. Tot maandag!