E en D spelen toernooien tijdens de feestdagen

mei 22, 2024

E1 bij VEO

Op donderdag 9 mei organiseerde VEO het Hemelvaarts toernooi. Dit was lekker dichtbij en dankzij het lekkere weer en de goede organisatie, was dit een heerlijke dag. Door vele vakanties kon helaas alleen ons E-team meedoen. Daniel, Noa, Tobias en Okke werden hierbij geholpen door zussen Naomi en Feline. Ondanks bezielend coachen door Arjan hadden onze kinderen het toch wel zwaar in hun poule. Het was dan ook aan het einde van de vakantie en met het zonnetje zat het vakantiegevoel er nog erg in. De meeste potten werden overtuigend verloren, alleen in de laatste wedstrijd zat er wel een resultaat in tegen Velocitas. Helaas lukte dat ook niet, maar met de uitgereikte vaantjes waren de kinderen toch wel blij.

D1 bij Tempo

Op maandag 20 mei organiseerde Tempo het 44e Klaverblad Verzekeringen Pinkstertoernooi. Zelfs vanuit Duitsland waren hier teams op afgekomen, het was een echt tentenkamp rond het veld. Heel slim hadden sommigen kleedjes en stoeltjes meegenomen, Alans ouders hadden zelfs een tentje opgezet. Dit was geen overbodige luxe want het regende zo nu en dan – hoewel het uiteindelijk erg meeviel. Onze D-tjes Benn, Litang, Alan, Naomi, Leandra, Anna en Yining werden geholpen door 2 E-tjes (Noa en Daniel) en 2 C-tjes (Tobias en Stijn). De eerste wedstrijd tegen TOP was het nog even wennen onderling, maar daarna ging het van een leien dakje. Alleen Tweemaal Zes bleek ook te sterk waardoor ons team uiteindelijk 3e werd van de 5. Een mooie bokaal werd mee terug genomen naar Ypenburg.

Een van de wedstrijden werd overigens zelfs op zand gespeeld. In plaats van 8 tegen 8 was dit 4 tegen 4 op veldjes die kleiner waren dan bij de F. Het spel golfde op en neer en er werd continu door gewisseld. Een erg leuke ervaring.

Al met al hele leuke ervaringen, we hopen volgend jaar wederom mee te doen aan wat toernooien, hopelijk dan met wat meer teams!