Avanti F3 – Lynx F1

juni 1, 20220

Deze week speelde Lynx uit bij Avanti, waar vorige week thuis nog van werd gewonnen. Bij het begin van de wedstrijd was daar weinig van te merken want een heel fel Avanti hield ons goed van de bal en kon twee keer weglopen bij onze verdedigers. Aan de andere kant wilde de bal er maar niet in voor Lynx. Zelfs niet toen we een minuut lang prijs mochten schieten. Het vizier stond nog niet op scherp. Na het eerste kwart stonden we dan ook 2-0 achter. Daarna kwam de snelheid en felheid er ook bij Lynx in en kwamen we terug tot 3-3 in het tweede kwart. Op de valreep kregen we nog de 4-3 tegen waardoor we alsnog met een achterstand gingen rusten.

In de tweede helft van de wedstrijd werd er heel goed verdedigd door onze F-jes waardoor het voor Avanti heel moeilijk werd om nog te scoren. Er werden ook steeds meer ballen onderschept en afgevangen bij de korf. In het derde kwart maakte wij 3 punten en Avanti geen, dus stonden we ineens voor met 4-6. In het laatste kwart hoefden we alleen nog maar de voorsprong te verdedigen, maar ja, als de spelers het op hun heupen hebben willen ze scoren ook. Hierdoor mocht de tegenstander hun superspeler nog inzetten, maar dat haalde niets meer uit: Lynx won de wedstrijd verdiend met 7-10. Precies dezelfde uitslag als vorige week.

Goed gespeeld Lynx! Heel goed verdedigd en ook goed zuinig geweest op de bal.