Activiteiten Mei Bibliotheek

april 17, 20220
Ontdek wat je de komende tijd kunt doen in de bibliotheek!
Een ontmoeting met Roos Schlikker en Malou Holshuijsen
21 april 2022, van 20.00 tot 21.30 | Bibliotheek Ypenburg

Deze schrijfsters en opiniemakers schrijven over alledaagse dingen met een flinke dosis humor. Ook maken zij samen de podcast “Dit komt nooit meer goed”waarin ze opzoek gaan naar non-succesverhalen.

Deze avond vertellen ze over hun boeken, columns, podcast en beantwoorden graag je vragen.
Fotocafé
7 mei 2022, 10.00 tot 13.00 | Bibliotheek Ypenburg & 21 mei 2022, 10.00 tot 13.00 | Bibliotheek Leidschenveen

Aan de hand van oude foto’s halen we samen herinneringen op en verzamelen zo eigenwijkse verhalen van 20 jaar Leidschenveen – Ypenburg.

Vervolgens maken we een wandeling door de wijk om mooie en bijzondere plekken te fotograferen. De gemaakte foto’s vormen een onderdeel van de tentoonstelling 20 jaar Leidschenveen – Ypenburg.

Wachten op G
21 mei 2022, 17.00 tot 20.00 | Bibliotheek Ypenburg

Kom gezellig naar de bibliotheek. Ga in gesprek met andere jongeren, kijk naar een voorstelling en eet samen pizza. Deelname is gratis! Voor jongeren van 17 tot 30 jaar.

De theatervoorstelling Wachten op G is gemaakt en wordt gespeeld door Marco Lopes en Musa Abdulwahab. Marco en Musa zijn allebei acteurs en cabaretiers. De voorstelling gaat over vriendschap en zit vol humor met een filosofisch tintje.
Muzikale ontdekkingsreis
13 mei 2022, 19.30 tot 23.30 | Bibliotheek Leidschenveen. Kosten: €5, Ooievaarspas €2,50Feest in de Vinex! Dit jaar bestaat stadsdeel Leidschenveen – Ypenburg 20 jaar. Tijd voor een feestelijke muzikale wandeling.Ga in kleine groepjes mee op pad met onze gidsen en geniet op zes verschillende locaties van een kort optreden van Haags talent. Het programma en de locaties zijn een verrassing! De tour eindigt met een spetterende afsluiting in de bibliotheek. De totale wandeling is circa 2,5 km.
Grotschilderingen maken
25 mei 2022, 14.30 tot 16.00 | Bibliotheek LeidschenveenMaak zelf een grotschildering, zoals de mensen dat in de prehistorie deden. Workshop voor kinderen vanaf 8 jaar.Wist je dat de oermensen al tekeningen en kunst maakten? Een archeoloog van de gemeente Den Haag laat zien hoe grotschilderingen heel lang geleden gemaakt werden. Daarna ga je aan de slag en maak je zelf een ‘echte’ grotschildering.
Reserveer kaarten
Klik hier voor ons overige aanbod