Achilles E3 – Lynx E1

maart 18, 20180
Vandaag speelde we de laatste wedstrijd in de zaal uit tegen Achilles in de nieuwe hal van het zuiderpark. De warming up hadden we al gehad in de zoektocht naar de juiste zaal 😉

Vorige week was Achilles net een beetje te sterk voor ons, waardoor we op de vierde plaats zijn geëindigd in de competitie, daar kon deze wedstrijd niets meer aan veranderen. Maar toch een hele mooie prestatie!
We startte de wedstrijd in de nieuwe E opstelling voor het veld met Pip als aanvoerder, jasper, Florine en Noya. Jullie hadden lekker veel balbezit, helaas wist de tegenpartij hem wel af en toe te onderscheppen en hieruit 2 keer te scoren. Gelukkig gingen jullie gewoon lekker door met het spel en wist Florine knap te scoren en zo de achterstand te verkleinen. In de tweede periode werden de meiden gewisseld voor amber en jennifer en met een ijzersterke verdediging wist Achilles deze periode niet te scoren en onze aanvoerder Pip maakte de stand gelijk! Alles was nog mogelijk in de wedstrijd! De derde periode gingen we gewoon een keer gek doen en alle jongens eruit halen. Zo stonden onze meiden hun jongetje wel, Achilles wist als eerste hun derde doelpunt te maken maar heel snel daarna scoorde Noya haar eerste wedstrijd doelpunt! Super!
Met 4-4 op het scorebord gingen we de laatste periode in. Voor het eerst in de wedstrijd kwamen we op voorsprong door een mooi afstandsschot van Jennifer, helaas maakte Achilles daarna weer gelijk. In een van de laatste aanvallen kreeg Jennifer nog een strafworp mee omdat een jongetje haar doorloop verdedigde, die ging er geruisloos in en dit was het beslissende doelpunt van de wedstrijd. Waar Achilles vorige week nog te sterk was voor jullie hebben jullie deze week laten zien dat jullie heel goed kunnen korfballen en zijn jullie met maar 1 puntje verschil de opvolger van nummer 3, maar voor ons zijn jullie de nummer 1! We zijn trots op hoe jullie! Na de wedstrijd hebben we nog wat foto’s gemaakt van dit top team en je kunt zien dat t plezier ervan af spat 🙂
Tot op het veld!
 Groetjes Marcel en Karin