Avanti F3 – LYNX F1

september 13, 20200

Op de vroege zaterdagmorgen stonden er 5 wakkere LYNX Fjes klaar voor de wedstrijd tegen de F3 van Avanti. Vanwege het niet doorgaan van de D en E wedstrijden was er extra support aanwezig in de vorm van grote broers. Luka was zelfs voorbereid op een eventuele invalbeurt, maar dat was gelukkig niet nodig.

Het eerste kwart speelde de F1 erg sterk, wat o.a. resulteerde in een 0-1 voorsprong. De tegenstander kwam zeker in het begin van de wedstrijd niet vaak in de positie om te scoren. LYNX kon goed in balbezit komen en blijven door de lange armen van Camiel en Anna en de rappe grabbelacties van Ivan, Anna en Daniël. Er was wel iets geks aan de hand met de tijd, want het eerste kwart duurde wel een kwartier, en ieder volgend kwart werd steeds wat korter. Alle Fjes bleken conditioneel goed opgewassen tegen deze omstandigheden.

Halverwege de wedstrijd werd een 2e LYNX goal helaas terecht afgekeurd (2× achter elkaar geschoten door dezelfde speler), maar het bleef lange tijd spannend tussen de twee teams. Pas vlak voor het einde kwam de superspeler eraan te pas. Met een enigszins vertekenende 5-1 eindstand kan de F1 weer trots zijn op het spelen van een mooie en eerlijke wedstrijd. Tot woensdag bij de training!