LYNX D1 – VEO D2

september 8, 20180

Voor de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen hoefde onze tegenstander niet ver te reizen. Vanaf VEO hoef je immers alleen maar de A4 over te steken om bij ons veld te komen. Helaas kon Alwin vandaag niet meedoen, maar hij werd uitstekend vervangen door Jesse.

Toen de wedstrijd begon zagen we al snel dat we vandaag met een goed ingespeelde tegenstander te maken hadden. Ze hebben echter weinig lengte in de ploeg en het was voor ons dus zaak om daar gebruik van te maken.

Na een paar minuten werd de score door LYNX geopend. In de verdediging werden de twee gevaarlijke jongetjes van VEO onschadelijk gemaakt door goed van elkaar over te nemen. Helaas ging dat 1x niet goed en wisten de Voorburgers gelijk te maken.

Na de vakwissel bleef het gelijk opgaan. Maar nadat we voor de tweede keer op voorsprong waren gekomen nam VEO de leiding door twee doelpunten op rij te maken. Dat was natuurlijk niet de bedoeling en het duurde gelukkig niet lang voor wij ook twee doelpunten op rij maakten, waarvan de 2e in de allerlaatste seconde van de eerste helft, waardoor we met een 4-3 voorsprong gingen rusten.

In de rust gaven de coaches aan dat er sneller gespeeld moest worden en beter vrijgelopen. Gelukkig ging dat in het vervolg van de wedstrijd een stuk beter.

De derde periode was er één met heel weinig doelpunten, namelijk één en het was er gelukkig één voor ons. Maar nog belangrijker was dat VEO deze periode niet één goede kans kreeg, omdat we goed geconcentreerd stonden te verdedigen.

De laatste periode werden er aan beide zijden een aantal spelers een beetje moe, waardoor er wat minder scherp verdedigd werd. Dit leverde nog zes doelpunten op: vier voor ons en twee voor VEO. Hiermee kwam de eindstand op 9-5. Onze doelpunten werden vandaag gescoord door Cherilyn, Brent, Laura en Jamila.

Mooie overwinning en we gaan proberen de komende wedstrijden bepaalde dingen nog wat beter te doen. Bijvoorbeeld het de tegenstander zo moeilijk mogelijk maken om de bal uit hun verdedigingsvak te krijgen. Nu zijn we de tegenstander vaak met 2 of 3 spelers onder druk aan het zetten, maar dit moet echt door alle vier de spelers in het aanvalsvak gebeuren, omdat er anders altijd een tegenstander vrij staat.

Volgende week spelen we de uitwedstrijd tegen KVS in Scheveningen. Dan gaan we proberen om deze wedstrijd een mooi vervolg te geven.

Dan nog even dit: Het is de bedoeling dat de kinderen een half uur voor aanvang van de wedstrijd aanwezig zijn, zodat we nog even kunnen ingooien, de indeling van de vakken kunnen doorgeven en kunnen bespreken wat we die wedstrijd van de kinderen willen zien. Vandaag waren er om 9.30 uur slechts een stuk of 3 kinderen op het veld. Verzoek dus om te zorgen dat de kinderen echt op tijd op het veld staan.

Groetjes Marcel en Jan-Willem