Eerste wedstrijd C1

april 1, 20180

De C1 moest aantreden tegen Velocitas in Leiderdorp,vooraf zagen we dat de route over de A4 vastzat door een ongeluk en de reistijd bleef stijgen ,gelukkig hadden de meeste een alternatieve route via Zoetermeer naar Leiderdorp gevonden maar helaas niet allemaal waardoor we moesten starten met 1 heer minder,dit was al extra spannend gezien de nieuwe regels waar we ook nog aan moesten wennen.Gelukkig waren de lijnen niet beschikbaar en begonnen we bijna een half uur later aan de wedstrijd waardoor we niet heel lang met een minder speelde.

Bij het begin van de wedstrijd viel ons nog iets op dat de tegenstander er een stuk fysieker uit zag als wij, dit hoeft niks te betekenen maar toch iets om rekening mee te houden.We begonnen de wedstrijd met Jesse Femke en Daphne in de aanval en Henri Toby Alisha en Julia in de verdediging en ik moet zeggen dit gaf wel vertrouwen de verdediging hield de boel goed dicht en Velocitas kreeg weinig kansen door een man minder in de aanval konden wij daar ook niet echt potten breken maar de verdediging hield toch goed stand. Toch konden wij niet voorkomen dat de 1-0 werd gescoord door een heel mooi afstandschot van Velocitas dat moet dan ook wel gezegt worden.Na Korte tijd kwamen onze File mensen binnen en werd de aanval versterkt met Dilan als jongen dat leverde al snel onze eerste kansen op maar mocht niet baten toch kwamen we vlak voor rust 2-0 achter.

Opgelucht begonnen we aan de tweede helft en ik zag ook wel kansen voor de rest van de wedstrijd voor ons ,zeker nadat wij ons doelpuntje maakte Yasin was inmiddels in het veld gekomen voor Toby en gaf vanuit de diepte een mooie pass op Julia die deze doorloop in een vloeiende beweging in wist te werken,nota bene onze minst fysieke spelers,zo zie je maar met snelheid en een beetje brains kan je ook ver komen.

Helaas heeft het fysieke deel ons het meest parten gespeeld waardoor Velocitas kon uitlopen naar 7-1 maar het was echt een wedstrijd om trots op te zijn we hebben tot het einde geknokt en met een goed begin kunnen wij de thuiswedstrijd best van ze winnen. Ik ben trots en heb en ga veel genieten van deze ploeg.

Arjen