LYNX D1 – KZ Danaïden D3

september 2, 20170

Vandaag stond de eerste wedstrijd van onze vernieuwde D op het programma. Iedereen was erg benieuwd hoe dit team, bestaande uit spelers van de D van vorig seizoen, aangevuld met spelers uit de E van vorig seizoen en nog één nieuweling, het zou doen. Tegenstander was vandaag het Leidse Danaïden.

Meteen vanaf het begin werd al duidelijk dat er een echt team op het veld stond. De LYNX-spelers lieten de bal snel rondgaan, ook omdat er heel goed werd vrijgelopen. Na een aantal kansen voor beide ploegen kwamen we op voorsprong door een mooie doorloopbal. Maar de twee teams waren erg aan elkaar gewaagd en Danaïden maakte al snel de 1-1.

Na de eerste vakwissel wist ook ons andere vak een doelpunt te maken. Helaas lukte dat de tegenstander ook en zo gingen we rusten met een 2-2 stand.

De tweede helft schoten we uit de startblokken en we liepen al snel uit naar 5-2. Maar de tegenstander had hun beste viertal aan het eind van de wedstrijd in de aanval staan. We stonden geweldig te verdedigen, maar konden toch niet voorkomen dat ze terugkwamen van 6-4 tot 6-6. En dat is eigenlijk wel een hele terechte uitslag voor een zeer gelijkopgaande wedstrijd.

Wat hebben we vandaag van jullie spel genoten. Het leek wel of jullie al jaren in één team spelen. Er werd goed vrijgelopen, snel overgespeeld en we zagen hele mooie aanvallen. Aan de andere kant werd er lekker fanatiek verdedigd. Danaïden had vaak moeite de bal uit hun verdedigingsvak te krijgen en we onderschepten veel ballen.

Een mooi begin van het seizoen dus. Volgende week gaan we er weer vol tegenaan. De tegenstander heet dan Tempo.

Groetjes Arjen en Jan-Willem