18/06/22 LYNX D1 – Weidevogels D2

juni 19, 20220

De laatste wedstrijd van het seizoen; daar zou alles van gaan afhangen… De 4 teams in de poule zaten zo dicht bij elkaar dat het werkelijk alle kanten op kon. LYNX kon nog laatste worden, maar ook nog eerste. Er was zelfs een scenario waarbij alle teams op hetzelfde puntenaantal zouden eindigen! LYNX moest thuis tegen de Weidevogels haar best doen om tenminste een punt te pakken, maar liever te winnen. Daarmee was tenminste de tweede plaats veiliggesteld. Het zou wel een kluif worden, want de superspannende uitwedstrijd (8-8) lag nog vers in het geheugen en de weersomstandigheden waren uitdagend deze zaterdagmiddag.

Met twee wissels begon LYNX aan de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, in de wetenschap dat de andere wedstrijd in de poule al was gespeeld, maar dat de uitslag daarvan nog niet bekend was. Extra lange drinkpauzes zouden moeten helpen om het vol te houden in de hitte, maar het zou evenzogoed een uitputtingsslag blijken te worden.

Het eerste kwart begon sterk, met 2 punten van Stijn, maar het tweede kwart kwam Weidevogels ook meer los en ging het gelijk op van 2-0 naar 2-1 en toen 3-1 toen Tobias kon profiteren van een zwak moment in de Weidevogels verdediging.

In de rust wilde bijna het halve team eigenlijk wel even wisselen, maar zoveel ruimte was er niet in de selectie. LYNX zou nog even moeten doorbijten. Links en rechts werden waterflesdouches genomen om toch iets af te koelen. De tweede helft waren de teams erg aan elkaar gewaagd. De snelle jongen die in de uitwedstrijd nog een aantal doelpunten had gemaakt voor Weidevogels was bij deze temperaturen nog steeds heel snel, maar door hem slimmer te verdedigen kreeg hij weinig tijd om aan te leggen. Het lukte LYNX om weerstand te bieden aan Weidevogels en zelf ook kansen te creëren. De hele tijd bleef LYNX op voorsprong, maar op geen moment voelde het alsof de winst binnen al was. Het werd zo spannend dat de wedstrijdverslaggever zelfs vergat te noteren wie de doelpunten maakte, maar eentje was in ieder geval van Isabella. De laatste minuten probeerden de coaches vanaf de kant nog wat motiverende dingen te roepen, want het was te zien dat sommige spelers niet veel meer over hadden. Op karakter en mede dankzij wat interne coaching lukte het LYNX om de voorsprong te verdedigen, en wat een opluchting was er toen het laatste fluitsignaal klonk. 6-4 gewonnen! Nog steeds geen nieuws over de andere poulewedstrijd, maar met dit resultaat was LYNX in ieder geval tweede; een prachtig resultaat! Na een ijsje van Jurgen en een glaasje (kinder)champagne ging ieder zijn weg en het zou nog tot de avond duren voordat dan eindelijk bekend was dat… de D1 kampioen was geworden!

Gefeliciteerd doorzetters! Jullie hebben heel veel geleerd en dit seizoen laten zien dat jullie niet opgeven! Volgend seizoen wordt weer een nieuwe uitdaging, maar deze pakken ze jullie niet meer af!