Ouder-kind training

juni 27, 2022
ouder-kind-training

Na een paar jaar zonder ouder-kind training was het hoog tijd om zeker ook de nieuwere ouders (en broers en zussen) van heel dichtbij kennis te laten maken met de sport waar hun kinderen (en broers en zussen) zo enthousiast over zijn.

Bij alle teams was er een hele goede opkomst, wat fijn was om te zien en natuurlijk ook extra leuk voor de kinderen. De eerste helft van de training deden de verschillende teams apart van elkaar een aantal oefeningen die de kinderen ook weleens doen tijdens een reguliere training. Zo werd er bij de E bijvoorbeeld geoefend op strafworpen en deden de C ouders mee aan een groepsopdracht overgooien. Bij de F werden de ouders en kinderen getest in een heuse estafetterace!

Na een welkome drinkpauze was het tijd voor een partijtje. Vanwege het grote aantal spelers was het even puzzelen op de teamverdeling. Uiteindelijk werd het een 12 tegen 12 met wissel, op groot veld. Alleen de kinderen uit de E mochten scoren op de lagere paal, alle oudere kinderen en ouders moesten het gaan doen met de hoge paal.

Na een korte spelregeluitleg gingen de gemengde teams van start en zowel de ouders als de kinderen gingen er meteen vol in. De scheidsrechter hoefde echter maar zelden in te grijpen; ondanks het fanatisme was er genoeg ruimte voor iedereen. De ouders hadden duidelijk opgelet tijdens de training, want er werd goed rondgespeeld en niet gelopen met de bal. Menigmaal kon de bal ook scherp worden onderschept en een aantal keren waren er goede kansen op een doelpunt. Helaas waren de enige ballen door de korf onrechtmatige doelpunten (van ouders in de lage korf), maar zodoende eindigde de wedstrijd wel in een gelijkspel, wat gezien het verloop van de partij een terechte uitslag was.

Al met al was het een hele leuke training om te geven, en aan de gezichten te zien, ook om te volgen. Zeker iets om erin te houden in de toekomst! En LYNX kinderen, jullie kunnen trots zijn op zulke leuke, sportieve ouders!

Help onze club met een donatie. Klik hier rechts op "Sponsorkliks".