LYNX F1 – Avanti F3

mei 21, 20220

De eerste thuiswedstrijd van dit veldseizoen (die door kon gaan) was tegen de F3 van Avanti. De opstelling van LYNX was met 5 spelers bijna compleet; alleen Anna werd gemist.

Ondanks het ontbreken van een van de meest ervaren spelers liep het eigenlijk best soepel voor de Fjes. Een snelle voorsprong kon worden uitgebouwd tot 3 doelpunten, waarna de superspeler van Avanti in- en uit mocht gaan wisselen. Het puntenverschil bleef bijna voortdurend 2 of 3 in het voordeel van LYNX. Het was mooi om te zien dat het regelmatig lukte om echt vrij op de korf te schieten!

De wedstrijd, die tot het einde spannend maar sportief bleef, eindigde in een welverdiende 10-7. Bij de strafworpen waren er 5 van de 12 raak bij LYNX, net als bij Avanti.

Voor het klassement doet LYNX zo goede zaken; als Ondo in de inhaalwedstrijd zou winnen van VEO en zou verliezen van LYNX, dan staat de F1 ineens gedeeld eerste. Ga zo door jongens en meisjes!