Extra maatregelen per zondag 28 november

november 28, 20210

De huidige adviezen en maatregelen blijven van kracht. Daarbovenop komen extra maatregelen. Deze maatregelen duren voorlopig 3 weken. Op 14 december wordt de situatie opnieuw beoordeeld.

• Tussen 17.00 en 05.00 uur mag er niet meer gesport worden op binnen- en buitensportlocaties. Een uitzondering hierop zijn trainingen en wedstrijden voor topsporters.
  • Het dragen van een mondkapje is op binnensportlocaties verplicht voor iedereen vanaf 13 jaar. Ook op locaties waar een coronatoegangsbewijs verplicht is. Dat geldt niet tijdens het sporten, indien het dragen van een mondkapje het sporten belemmert.
  • Het houden van 1,5 meter afstand is verplicht voor alle volwassenen vanaf 18 jaar. Ook op locaties waar een coronatoegangsbewijs verplicht is. Dat geldt niet tijdens het sporten, wanneer dit het uitoefenen van het sporten belemmert (zoals bij contactsporten).
  • Vanwege de 1,5 meter afstand mogen ouders en verzorgers tijdens de zwemles niet mee naar de kleedkamers. Met een coronatoegangsbewijs mogen zij wel plaatsnemen in de horeca.
  • Voor de sportkantines gelden dezelfde regels als voor de horeca. Dat betekent dat ook deze om 17.00 uur sluiten.
  • Georganiseerd buiten sporten (in de publieke ruimte zoals parken, openbare weg en strand)  is na 17.00 uur toegestaan met maximaal 4 personen (exclusief instructeur) en op 1,5 meter afstand.

Kijk voor een compleet overzicht van de geldende regels op de website van de Rijksoverheid. En voor meer informatie kunt ook terecht op de website van de gemeente Den Haag en onze FAQ.