Achilles (Hg) D3 – LYNX D1

december 8, 20210

De laatste uitwedstrijd van dit veldseizoen beloofde fris doch droog te blijven. Zonder Zoë en Alan waren de Dtjes, met wat lichte blessures weliswaar, nog altijd 9 man/vrouw sterk. De eerste helft had Achilles meer balbezit, maar wist daaruit slechts tweemaal te scoren. LYNX kreeg de beste kans in de vorm van een strafworp die was afgedwongen door Stein. In de tweede helft begon het voor beide teams beter te lopen, wat resulteerde in nog 7 doelpunten voor Achilles, maar ook een hele mooie voor LYNX, uit de rebound van een keurige doorloopbal van het duo Stijn/Tobias, op aangegeven van Ryan. De eindstand kwam hiermee op 9-1.

Ook deze week was te merken dat de tegenstander goed in de gaten werd gehouden, maar doordat Achilles ook goed verdedigde viel het in aanvallend opzicht niet mee om door te breken. De komende week blijven we werken aan vrijlopen en snelheid in overspelen en schieten. Ook zullen we aandacht besteden aan de 2.5 m regel, die geldt bij spelhervattingen. En zo op naar eindelijk weer eens een thuiswedstrijd!