KVS D4 – LYNX D1

december 8, 20210

De D1 mocht vandaag (wederom uit) aantreden tegen KVS. De F1 trouwens ook, dus het was gezellige boel!

Iedereen was weer mooi op tijd aanwezig, waardoor er nog even gebruik gemaakt kon worden van de speeltuin voordat er moest worden ingegooid. De Steijnen (Steijns?) waren vandaag aan de beurt om als meisje te spelen. Met nog 1 speler in de wissel moest het halve team de hele wedstrijd op het veld blijven staan, maar dat lukte prima. Begon de conditietraining soms al vruchten af te werpen, of had het ermee te maken dat het gewoon een spannende wedstrijd vol kansen was?

Het eerste kwart opende LYNX de score via Tobias, maar nog voor het fluitje wist KVS er ook 2 te maken. Het tweede kwart lag alles nog open, en waren de beide partijen aan elkaar gewaagd. Met nog 1 tegendoelpunt en een mooi punt van Stijn gingen de Dtjes met 3-2 de rust in.

De tweede helft begon met een doelpuntloze 12.5 minuut, wat in ieder geval wil zeggen dat er nog goed werd verdedigd. In de aanval waren er wel kansen, maar net geen doelpunten. Het laatste kwart wist de lange dame van KVS de score nog met een paar punten te verhogen. Het supersnelle doelpunt van Stijn was wel prachtig, maar aan het eind ging KVS er toch met de punten vandoor. Gelukkig geen blessures dit keer; Ryan kon de laatste minuten nog volmaken nadat zijn voet een tijdje onder die van de tegenstander klem had gezeten.

De 6-3 eindstand klinkt minder spannend dan het in werkelijkheid was. LYNX was gevaarlijk in de aanval en alert in de verdediging. Er waren nog wel momenten dat het spel stilstond en het kluitje zich weer vormde, maar het vrijlopen lukt steeds beter!

Deze week gaan we proberen de stijgende lijn door te trekken in de voorbereiding op volgend weekend. Ga zo door!