11/06/2022 Ondo F3 – Lynx F1

juni 12, 20220

In ’s-Gravenzande mochten onze F-jes op echt gras korfballen tegen Ondo. In de tussenweekse wedstrijd werd daar nog ruim van gewonnen, maar vandaag het zou een hele andere wedstrijd blijken te worden. Misschien dachten onze spelers er wel ietsjes te makkelijk over… In het eerste kwart werd aanvallend goed gespeeld maar belandden er heel veel ballen op de rand van de korf. Aan de andere kant waren we een paar keer te laat terug om te voorkomen dat Ondo uit een tegenaanval kon scoren en zo was de tussenstand 3-3. Opvallend moment was nog dat we de scheidsrechter even uit moesten leggen dat de F-jes gewoon mogen schieten als ze verdedigd staan, maar gelukkig geloofde hij ons.

In het tweede kwart hadden we door dat we beter bij onze tegenstanders moesten blijven en maakten we ze het scoren veel moeilijker. In de afwerking bij de korf was Lynx nog steeds te gehaast waardoor er weer veel ballen naast of op de rand vielen. Zo liep de score naar 4-5 na het tweede kwart en 4-6 in het derde kwart. Het samen spelen met 4 spelers ging toen ook beter lopen.

In het vierde kwart maakte Lynx al snel de 4-7 en moest het spel even stil gelegd worden om op zoek te gaan naar de superspeler van Ondo. Desondanks leek Ondo het hoofd te laten hangen en kon Lynx met een aantal goede aanvallen zelfs nog uitlopen naar 4-11. Vooral door net even iets meer tijd te nemen bij de korf, waardoor we wel raak gingen gooien. Goed geconcentreerd gespeeld Lynx!

En omdat de concurrent VEO dezelfde dag verrassend had verloren bij hekkensluiter Avanti, zijn we ook al zeker van de eerste plaats! Volgende week gaat het er nog wel om of we die plaats voor onszelf hebben of nog moeten delen met VEO.

LYNX scoort erop los in het laatste kwart