Verkiezing Haagse Held 2017

augustus 25, 20170

Vrijwilligers zijn de onzichtbare helden van onze samenleving. Vaak op de achtergrond, zetten zij zich belangeloos in voor anderen. Wij vinden het belangrijk dat deze helden de erkenning krijgen die ze verdienen. Daarom organiseren de Gemeente Den Haag, PEP Den Haag en ibis hotel Den Haag City Centre voor de derde keer de ‘Haagse Helden verkiezing’.

Verkiezing Haagse Held van het jaar
Vanaf half juli starten we een zoektocht naar verborgen Haagse helden oftewel de vrijwilligers van Den Haag! Organisaties kunnen tot 30 september 2017 hun beste, meest onmisbare vrijwilliger nomineren.
Na een stemronde worden de genomineerde vrijwilligers uitgenodigd voor het Haagse Helden Gala, op 7 december in IBIS hotel Den Haag. Tijdens dit feestelijke en exclusieve Award Gala worden zij in de schijnwerpers gezet en wordt de Haagse Held van het jaar uitgeroepen.

Nomineer uw Haagse Held!
Heeft uw organisatie een bijzondere vrijwilliger die een extra applaus verdient? Nomineer hem of haar dan in één van de volgende categorieën:
1.Sport
2.Cultuur
3. Zorg en welzijn
4. Onderwijs en jeugd
5. Buurt en omgeving

U meldt uw vrijwilliger aan in de categorie die het best past bij de werkzaamheden die de vrijwilliger bij u doet.
Om in aanmerking te komen voor de titel ‘Haagse Held van het jaar’ moet de genomineerde vrijwilliger voldoen aan de volgende voorwaarden:

• Hij/zij doet vrijwilligerswerk in Den Haag in georganiseerd verband
    Georganiseerd verband betekent dat de vrijwilliger bij een organisatie vrijwilligerswerk verricht. Of in enige vorm van een organisatie zoals bij een bewonerscomité.
  • Is minimaal 6 maanden actief als vrijwilliger
  • Blinkt uit in zijn/haar inzet voor de stad Den Haag

Aanmeldformulier
Nomineer uw vrijwilliger voor 30 september via het aanmeldformulier.

Procedure

• Een vrijwilliger nomineren? Dat kan tot 30 september 2017 via het aanmeldformulier.
  • Een deskundige jury kiest uit alle aanmeldingen 3 vrijwilligers per categorie. Zit uw vrijwilliger bij de top 3 van zijn/haar categorie? Dan ontvangt u van ons bericht.
  • In november kunnen bewoners van Den Haag via www.denhaagdoet.nl/haagseheldengala stemmen op de genomineerde vrijwilligers
  • Op 7 december worden de winnaars bekend gemaakt tijdens het Haagse Helden Gala.

Prijs: De winnaars ontvangen een overnachting in een IBIS hotel in de Benelux. Deze prijs wordt mogelijk gemaakt door Ibis hotel Den Haag City Centre.
NB: over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Fotografie
Let op; vrijwilligers die door de jury uitgekozen worden, krijgen een professionele fotoshoot aangeboden. De fotoshoot zal plaatsvinden in oktober. Deze foto’s worden gebruikt voor de online  media campagne, de stemmodule op www.denhaagdoet.nl en wellicht tijdens het Gala zelf.  Het is belangrijk dat de vrijwilliger hier tijdig van op de hoogte is en toestemming geeft voor publicatie. Zonder foto’s kunnen wij hem/haar namelijk niet meenemen in de verdere procedure. Informeer uw vrijwilliger dus voordat u hem/haar aanmeldt.

Met uw hulp hopen wij op 7 december de Haagse Helden te mogen ontmaskeren!