LYNX Pannenkoekentoernooi zaterdag 3 september 2022

september 4, 20220
Kangoeroes

Het nieuwe seizoen is bij LYNX feestelijk begonnen met een heus Pannenkoekentoernooi! Op deze dag konden de leden elkaar weer voor het eerst vinden in wedstrijdverband, en was er ook alle gelegenheid voor vriendjes en vriendinnetjes om eens te proeven wat korfbal is.

De kangoeroeclub was weer als vanouds gezellig; onder begeleiding van trainers Patrick en Jennifer deden de jongste deelnemers allerlei oefeningen en spelletjes. Het was leuk te zien dat alle kinderen zo goed meededen, zowel de vertrouwde gezichten als de kinderen die voor het eerst kwamen kijken. Na 45 minuten was het nog even vrij spelen waarna de kinderen aan tafel konden voor een heerlijke huisgemaakte pannenkoek, ter beschikking gesteld door de Activiteiten Commissie.

De wat oudere kinderen kregen eerst een korte training in 2 groepen, waarbij de basisbeginselen van het korfbalspel werden uitgelegd. Hierna was het tijd voor het spelen van korte wedstrijdjes in gemengde teams. Met de diverse leeftijden en leden en niet-leden door elkaar was het een gezellige boel. Er werd echter in het veld goed rekening gehouden met de verschillen in ervaring waardoor iedereen op eigen niveau een steentje kon bijdragen. Na een uurtje sporten in de zon waren de kinderen wel toe aan een koud glaasje limonade en een warme belegde pannenkoek!

Tevreden en voldaan keerden alle kinderen na afloop weer huiswaarts en kon de organisatie terugkijken op een geslaagde activiteit om het seizoen mee af te trappen. Tot de volgende training!

Wedstrijdje gemengd jeugdkorfbal