LYNX D1 – Dunas D4

april 25, 20220

Vandaag was het eindelijk zover; de eerste wedstrijd op het veld! In een nieuwe poule, met nieuwe tegenstanders, en met aan LYNX-zijde enkele spelers die nog nooit op het veld hadden gespeeld. De wind en zon (die je in de zaal niet hebt) waren vandaag duidelijk aanwezig. Met een bijna volledige bezetting (Zoë was al op vakantie) trad LYNX aan tegen de D4 van Dunas.

Het eerste kwart begon meteen goed. Er werd scherp verdedigd en de passes kwamen in de meeste gevallen aan. Dit spel resulteerde in een net doelpunt van Stijn, die LYNX daarmee op voorsprong zette. De rest van dit kwart bleef het rustig, maar in het tweede kwart maakte Dunas gelijk. LYNX voelde echter dat er meer in zat en bleef goed aanvallen. Eerst scoorde Tobias de 2-1 en even later kreeg Stein het heel knap voor elkaar om van recht onder de korf een doorloopbal te maken; 3-1! Het lukte om met deze stand de rust in te gaan.

De tweede helft kreeg Dunas steeds meer kansen, hoewel de verdediging van LYNX aardig overeind bleef. Een keer wist Dunas er toch doorheen te komen, waardoor het na 3 kwarten 3-2 stond. In de laatste 12.5 min scoorde Dunas (dat het zeker niet opgaf) de gelijkmaker en toen werd het wel weer heel spannend… De vreugde was daarom groot toen Alan van dichtbij en volledig vrij nog een doelpunt wist te maken. Het eindsignaal werd verwelkomd met een zeer oprecht gejuich om deze mooie overwinning; wat een wedstrijd!

De eerste punten van dit veldseizoen zijn binnen, maar belangrijker is dat LYNX vandaag heeft laten zien wat ze kan. Met 4 goals van 4 verschillende spelers (en een aantal hele goede kansen van de andere spelers) is het duidelijk dat het team heeft gewonnen. Ga zo door! Maar eerst, een welverdiende vakantie. Tot over 2 weken!