Lynx D1- Dunas D3

juni 27, 20210

Vandaag (26-6) was alweer de laatste wedstrijd van onze mini competitie. We mochten thuis spelen tegen Dunas. Het was deze zaterdag weliswaar niet zonnig, maar wel broeierig warm. Helaas waren een aantal van onze spelers vandaag verhinderd, maar dankzij de bereidheid van een aantal B spelers zijn we er toch in geslaagd om een volledig team op de been te brengen (inclusief 2 wissels).

Al snel in deze wedstrijd bleek Dunas een maatje te groot voor ons team, ondanks dat we er alles aan deden om doelpunten te voorkomen en zelf ook probeerde te scoren kwamen we snel met 0-4 achter. Pas bij deze stand deden we, dankzij een doelpunt van Jennifer, iets terug (1-4). Helaas viel nog in de eerste helft Daisy uit omdat ze een bal op haar vingertoppen kreeg (en dat kan behoorlijk pijnlijk zijn). Uiteindelijk zou de ruststand 1-7 zijn (en die stand was niet onverdiend).

Na de rust gingen we vol goede moed beginnen aan de tweede helft in de hoop wat aan die achterstand te kunnen doen, maar daarin slaagde we helaas niet zo kon Dunas al snel uitlopen naar 1-10 voor we weer iets terugdeden dankzij een doelpunt van Noya, maar daarmee was het zeker nog niet gedaan met de scoringsdrang van Dunas. Op een gegeven moment hadden we ook het idee dat alle kansen van Dunas tot doelpunten werden gepromoveerd en zo liep Dunas uiteindelijk uit naar 3-16 (ook Jasper pakte tussendoor nog zijn doelpunt mee). Je merkte het laatste deel van de wedstrijd ook wel dat de vermoeidheid mee begon te spelen en dat de koek bij ons echt op was.

Na afloop van de wedstrijd was het team een beetje terneergeslagen, maar gingen we samen eerst op zoek naar dingen die toch goed gingen (ondanks de nederlaag) gelukkig konden we met elkaar wel een aantal positieve punten opnoemen. Zo deden alle kinderen ontzettend hun best, kregen we ook best wat kansen, konden we ook vaak de bal goed overspelen, werden ook een aantal doelpunten van Dunas afgekeurd omdat ze goed door ons werden verdedigd en zo werden er nog wel een aantal punten genoemd. Al met al vinden we als trainers dat de kinderen trots op zichzelf mogen zijn, sommige van ons team hadden nog nooit wedstrijden gespeeld voor dat deze competitie begon en andere kinderen nog niet eerder in een veld met 2 vakken. De komende trainingen gaan we werken aan de aspecten die we nog moeilijk vinden en verder uitbouwen wat al wel goed gaat.

Christy, Angela, Marcel en Jurgen.