LYNX C1 – PHOENIX C2

september 6, 20200

Vandaag stond voor de vernieuwde C1 de eerste competitiewedstrijd op het programma. En dat was fijn, want door alle coronaperikelen hadden we sinds begin maart geen officiële wedstrijd meer gespeeld. Tegenstander was Phoenix uit Zoetermeer.

Het was even afwachten hoe het zou gaan. Want we hadden niet alleen een tijd geen wedstrijd gespeeld (bij de oefenwedstrijd vorige week hadden we met veel invallers gespeeld), ook hadden we nog niet eerder in deze samenstelling gespeeld. Laura kon helaas niet meedoen na een skateboard-ongelukje, maar gelukkig wilde Jasper nog wel een extra wedstrijd spelen.

De eerste helft ging mooi gelijk op. Maar toch stonden we halverwege de wedstrijd met 0-4 achter. Iedere bal die Phoenix richting de korf gooide leek erin te gaan en zelf wisten we helaas een paar hele mooie kansen niet te verzilveren. Het samenspel was goed, dus een doelpunt voor ons kon niet lang uitblijven.

De tweede helft gingen we op dezelfde voet verder als de eerste. Er werd strak verdedigd en in de aanval werd de bal snel rondgespeeld. Deze week hadden we veel getraind op het insnijden van achter de paal. Voor de trainers was het dan ook fijn om dit in de wedstrijd terug te zien. We kwamen snel na rust op 1-4 en na de 1-5 van Phoenix kwamen we zelfs terug tot twee doelpunten verschil: 3-5. We hadden het idee dat er minimaal een gelijkspel te halen was vandaag. Helaas werden we een beetje slordig en kon Phoenix een aantal ballen van ons onderscheppen voordat we bij hun korf waren. Beide ploegen scoorden nog 1x en zo werd de eindstand 4-6. De doelpunten kwamen vandaag van de heren want zowel Jasper als Brent scoorden allebei 2x.

Helaas geen punten dus, maar we hebben vandaag een mooie wedstrijd van jullie gezien. Nu volgen er liefst 3 uitwedstrijden op rij. Als we zo blijven spelen als vandaag hebben we zeker een goede kans om snel onze eerste punten te behalen.

Groetjes Marcel, Jurgen en Jan-Willem