LYNX C1 – Avanti C4

oktober 11, 20200

Met een verre van compleet team moesten we vandaag aantreden in de laatste wedstrijd van dit najaar. Er waren liefst 3 speelsters afwezig, maar gelukkig vonden we Jasper en Alex uit de D bereid om ons te helpen. Bedankt mannen, jullie speelden allebei top! We speelden dus voor het eerst met meer heren dan dames en dat is ook weleens leuk 😉

Zoals de laatste weken wel vaker kwam de regen voor, tijdens en na de wedstrijd weer met bakken uit de hemel. We hadden de opstelling een klein beetje gewijzigd ten opzichte van de laatste wedstrijden en het vak dat normaal begint met aanvallen startte nu in de verdediging. Dit leek goed uit te pakken, want in de beginfase ging de wedstrijd mooi gelijk op. Helaas kwamen we halverwege de eerste helft toch op achterstand na een snel Avanti-schot. Maar wie dacht dat ons verzet nu gebroken was kwam bedrogen uit, want binnen twee minuten hadden we de stand alweer gelijk getrokken. We probeerden deze stand tot de rust zo te houden, maar het lukte de tegenstander toch om voor de pauze voor de tweede keer deze wedstrijd op voorsprong te komen.

In de rust spraken we af om gewoon zo door te gaan en het vooral met diepe ballen te blijven proberen. Die zagen we ook heel veel in het restant van de wedstrijd. Daar hadden we ook veel op getraind, dus dit stemde de trainers tevreden. De tweede helft was nog maar net begonnen of we wisten met mooi aanvalsspel op gelijke hoogte te komen. De spanning was om te snijden, want om de competitie als derde af te sluiten mochten we echt niet verliezen vandaag. Helaas kwamen we met nog een kwartier te spelen toch weer op achterstand. Maar aan veerkracht geen gebrek bij de C vandaag, want wederom kon Avanti niet lang genieten van haar voorsprong. Lynx sneed als een mes door de Pijnackerse verdediging en wist de stand voor de derde keer deze wedstrijd gelijk te trekken. Wat volgde waren 12 zenuwslopende minuten. Avanti zette alles op alles om toch nog de winst te pakken. Maar onze verdediging gaf geen krimp en liet de tegenstander niet te dicht bij onze korf komen. Aan de andere kant wist onze aanval de druk op onze verdediging wat te verlichten door de bal goed in het vak te houden. Er werd goed rondgespeeld en vooral in de afvang waren we Avanti volledig de baas.

We wisten het gelijkspel vast te houden en de wedstrijd eindigde dus in 3-3. Een mooi resultaat van een hele mooie wedstrijd. Het veldseizoen is nu te einde, we blijven nog even buiten trainen en gaan dan lekker de warme en droge zaal in.

Jurgen en Jan-Willem