Avanti C4 – LYNX C1

september 20, 20200

Vandaag speelden we onze tweede uitwedstrijd op rij, in Pijnacker tegen Avanti. Dit betekende dat een aantal van ons eigenlijk geen warming-up meer nodig had, want die hadden zich al warm gefietst. Avanti had tot nu toe exact dezelfde uitslagen behaald als wij, dus we bereidden ons voor op een spannende wedstrijd. Casper en Tabitha waren helaas ziek, maar omdat zijn eigen wedstrijd niet doorging wilde Jasper wel reserve bij ons staan.

Al snel bleek dat we met een uiterst fanatieke tegenstander te maken hadden. Ze probeerden ons voortdurend vast te zetten en ballen te onderscheppen. Volgens ons af en toe wat te fanatiek, maar als het van de scheidsrechter mag dan is het voor ons zaak daar wat tegenover te stellen. En daar ontbrak het in de eerste helft een beetje aan. We lieten ons afbluffen door de tegenstander en kwamen niet lekker in ons spel. Gelukkig stonden we wel goed te verdedigen, waardoor we met een 1-1stand gingen rusten.

In de rust spraken we af dat we er allemaal nog een schepje bovenop zouden doen en dat resulteerde in een geweldige tweede helft. Lynx werd steeds sterker en halverwege de helft kregen we een strafworp die ons een voorsprong opleverde. Helaas wist Avanti kort daarna weer gelijk te maken, maar vanaf dat moment nam Lynx de regie over de wedstrijd. We wisten nog 2x te scoren en zo de eerste overwinning van het seizoen veilig te stellen. Avanti probeerde het nog wel. Ze speelden de bal best goed rond, maar konden vervolgens niet in de buurt van de korf komen, omdat er gewoon geen enkel gaatje in onze verdediging te vinden was. Zo eindigde de wedstrijd in 2-4 winst voor ons.

Volgende week gaan we naar Zoetermeer, waar we tegen Phoenix spelen. Jasper bedankt voor het meespelen vandaag.

Marcel en Jan-Willem