LYNX C1 – Achilles C2

oktober 4, 20200

Het zijn bizarre tijden mensen. Als gevolg van de verscherpte corona-maatregelen moesten wij het vandaag doen zonder de support van de ouders langs de lijn. Verder misten wij ook nog eens 2 spelers en een coach vanwege de voorzorgsmaatregelen. Weinig gezelligheid dus, wat ook nog versterkt werd door het feit dat de kantine gesloten moest blijven.

Tegenstander van vandaag was Achilles. De uitwedstrijd hadden we verloren, maar we zagen zeker kansen op een beter resultaat vandaag. We begonnen de wedstrijd ook erg goed. De aanval was lekker op dreef en we kregen behoorlijk goede kansen. Er ontbrak eigenlijk maar 1 ding: scoren. We kregen de bal maar niet in het mandje en zoals zo vaak gebeurde dat dus wel aan de andere kant. Binnen 10 minuten keken we tegen een 0-2 achterstand aan. We werden helaas wat slordiger en leverden de ballen af en toe wel heel makkelijk bij de tegenstander in. Achilles maakte er voor rust nog één en zo stond het halverwege 0-3.

Na rust kregen we weer het Lynx te zien dat we ook in het eerste deel van de wedstrijd hadden gezien. We zagen ook goed terug waar we deze week op getraind hadden. We stonden namelijk lekker voor te verdedigen en probeerden ook aan te vallen met diepe ballen.

Het was helaas niet genoeg om het de tegenstander nog erg moeilijk te maken. De einduitslag was 2-8 en onze doelpunten werden vandaag gemaakt door Leticia en Brent, die allebei mooi van afstand raak schoten. Volgende week spelen we de laatste wedstrijd van de competitie, thuis tegen Avanti. Christy bedankt voor het fluiten en Jasper voor het invallen.

Jurgen en Jan-Willem