KVS D2-LYNX D1

september 15, 20180

Onze tweede wedstrijd van de competitie was er één tegen KVS. Enkele van onze spelers kwamen nog net voor aanvang het sportpark opgerend, omdat ze vanaf de wedstrijd van de C achter een stoet toeterende vrachtauto’s terecht waren gekomen.

We begonnen de wedstrijd heel aardig met een paar goede aanvallen. Helaas konden we net niet iemand vrij voor de korf krijgen. Aan de andere kant lukte dat KVS wel en ineens was het 2-0 voor de thuisploeg.

Nadat we van vak gewisseld waren, liep het wat stroefjes bij ons. Toch wisten we de achterstand te verkleinen tot 1-2. Leticia had tijdens het inschieten de ene na de andere bal raak geschoten en dat deed ze nu in de wedstrijd ook. Eerste doelpunt van de competitie voor haar en een hele belangrijke voor ons, omdat we zo goed in de wedstrijd bleven. We gingen met één doelpunt achterstand de rust in.

Vlak na rust hadden we het moeilijk, want we kregen de bal haast niet uit ons verdedigingsvak. Maar toen dat een keer wel lukte was het meteen raak. Jamila sneed heel goed in en kon de bal ongehinderd in het mandje leggen.  Maar deze stand bleef niet lang op het scorebord staan. KVS wist wederom op voorsprong te komen. Gelukkig bleven we onverstoorbaar doorgaan en toen Brent even aan de aandacht van zijn jongetje ontsnapt was maakte hij er 3-3 van. Helaas wisten de Scheveningers ons voor de derde vakwissel toch weer op achterstand te zetten.

En in de laatste periode werd het zelfs 5-3 en zag het er somber uit voor onze D. Eigenlijk hadden we ons al neergelegd bij een nederlaag. Maar daar dacht Alwin heel anders over. Eerst was hij zijn tegenstander te slim af en even  later benutte hij een strafworp. Toch nog een gelijkspel dus, of…….We gingen er nog één keer vol voor en we kregen nog een paar aardige kansen, die er helaas niet in gingen. Totdat Cherilyn de bal kreeg en datgene deed wat ze vorig seizoen ook al een keer gedaan had, namelijk het winnende doelpunt scoren. Zo stapte LYNX D1 dus toch nog als winnaar van het veld.

Een zwaarbevochten overwinning en hoewel we zeker niet ons beste korfbal lieten zien, bleven jullie tot de allerlaatste seconde knokken voor de zege.

Volgende week spelen we weer een uitwedstrijd in Den Haag. Dan is Achilles de tegenstander en gezien de uitslagen tot nu toe zullen we weer vol aan de bak moeten voor een goed resultaat.

Groetjes Marcel en Jan-Willem