KorfbalLeague – onderweg naar de finale

maart 18, 20180

De hoofdronde van de KorfbalLeague zit er weer op. Hierdoor is er nu duidelijk wie er mee doen met de kruisfinales voor een plekje in de ZiggoDome, maar ook wie er gaan degraderen.

De bovenkant van het lijstje is het eenvoudigste.

1. PKC/SWKgroep
  2. TOP/SolarCompleet
  3. Blauw Wit (a)
  4. Fortuna/Delta Logistiek

Het programma is nog niet vrijgegeven, maar het zou zo moeten zijn dat PKC tegen Blauw Wit speelt voor een plek in de finale en TOP tegen Fortuna. Er wordt “best of three” gespeeld, indien noodzakelijk wordt de derde wedstrijd gespeeld. De wedstrijden worden live uitgezonden via Youtube en op 7 april kijken we de finale in de kantine van Lynx.

Aan de onderkant van de KorfbalLeague is het iets ingewikkelder. Onze korfbalburen van Avanti/Flexcom degraderen naar de hoofdklasse, dat is het makkelijke gedeelte.

DVO/Accountor speelt een beslissingswedstrijd tegen de nummer twee van de hoofdklasse. De winnaar van die wedstrijd speelt komend seizoen in de KorfbalLeague, de verliezer speelt in de hoofdklasse.

Nu naar de hoofdklasse. Komende zaterdag wordt er een finale gespeeld in Papendrecht. Een van de deelnemers is Dalto/Klaverblad, zij wisten tijdens de kruisfinale twee keer te winnen van GroenGeel.

AW.DTV en DeetosSnel zullen komende dinsdag om 20:30 uur een derde wedstrijd moeten spelen om uit te maken wie er in de hoofdklassefinale mag spelen. De winnaar van die finale mag volgend jaar in de KorfbalLeague spelen, de verliezer speelt een wedstrijd tegen eerdergenoemde DVO.

Kortom, veel spannende korfbalmomenten in de weken tot de korfbalfinale in het ZiggoDome.