LYNX D1 – KVS D3

maart 11, 20180

Vandaag stond de laatste wedstrijd van het zaalseizoen op het programma. Tegenstander was KVS, dat tot nu toe nog geen wedstrijd had weten te winnen. We moesten het vandaag helaas zonder Femke doen, omdat ze woensdag tijdens de training een vervelende enkelblessure had opgelopen. Sterkte Femke en we hopen je zo spoedig mogelijk weer op het veld te zien.

De wedstrijd begon en het werd al heel gauw duidelijk dat er vandaag voor KVS helemaal niets te halen viel in Sporthal Leidschenveen. Onze D1 speelde een heerlijke wedstrijd. In het aanvalsvak kregen we een heleboel kansen en aan de andere kant gaf onze verdediging bijna niks weg. Na een 2-0 voorsprong benutte KVS een stip. Maar daarna kwamen de Scheveningers er niet meer aan te pas. Halverwege de wedstrijd hadden we al een 7-2 voorsprong genomen.

De tweede helft verliep eigenlijk hetzelfde als de eerste. Weer scoorde LYNX zeven doelpunten. Maar nu stonden we zo goed te verdedigen, dat we nog maar één doelpunt tegen kregen. De eindstand kwam daarmee op 14-3 en dat betekende een prachtige afsluiting van het zaalseizoen.

Dit weekend werden de laatste duels in onze poule gespeeld en door het verlies van Dubbel Zes is de D1 op een keurige gedeelde derde plek geëindigd, samen met DZ en VEO.

Deze wedstrijd betekende voor de meeste D1-spelers van vandaag de laatste in de D. Op het veld gaan we voor het eerst met een C-team spelen. Dat betekent korfballen met een hogere korf en een grotere bal. Veel plezier op het veld allemaal!!!

Groetjes van Arjen en Jan-Willem