ONDO D6 – LYNX D1

mei 28, 20220

De return van de wedstrijd van afgelopen week werd vandaag gespeeld in ‘s-Gravenzande. Met 1.5 wissel (Johan nog geblesseerd, maar aanwezig in geval van nood en voor mental support) startte LYNX in het eerste kwart met een sterke aanvalsopstelling. Helaas startte de tegenstander met een vorige week nog afwezige snelle tweeling in de aanval, waardoor de bal veel in het verkeerde vak verbleef. Wanneer de bal wel bij de LYNX aanval kwam was dat direct gevaarlijk. Met 1-0 bleef de schade beperkt en ook het tweede kwart wisten de teams elkaar goed in de weg te zitten, waardoor er met 1-0 werd gerust.

Aan beide kanten waren wat aanpassingen in de opstelling voor de tweede helft en meteen kwamen er aan beide zijden meer kansen. Helaas vielen er voor ONDO wat meer in dan voor LYNX, maar met 3 doelpunten van Stijn (tegen 5 van ONDO) bleef het nog wel een wedstrijd. Het laatste kwart maakte ONDO er nog twee, terwijl Ryan zijn verjaardag een gouden randje gaf door ook een mooi punt te scoren (nogmaals gefeliciteerd!).

Als we goed hebben geteld kwam de eindstand hiermee op 8-4, maar niet getreurd: de aanvallen worden steeds talrijker en de verdediging steeds scherper. Komende week gaan we o.a. trainen op passen en correct verdedigen van doorloopballen, en vooruitkijken naar komende zaterdag!