LYNX D1 – ONDO D6

mei 21, 20220

Met een frisse bries en een zwak zonnetje was het vandaag weer prima korfbalweer. De LYNX D1 mocht thuis aantreden tegen de D6 van ONDO.

De teams oogden gelijkwaardig qua leeftijd en lengte, en ook het spelniveau was bij de beide teams vergelijkbaar. Dit maakte dat het wederom een aantrekkelijke en spannende wedstrijd werd. In het eerste kwart was een enigszins onooglijk (maar geldig) doelpunt van Tobias reden voor gejuich. Het lukte ONDO weliswaar om nog gelijk te maken, maar de honger naar meer was aangewakkerd. In het tweede kwart viel er geen enkel doelpunt, doordat beide teams scherp waren in de verdediging. In de rust viel er dan ook weinig op te merken door de coaches. Het ging eigenlijk prima.

Wat een verrassing bracht het derde kwart, toen Zoë liet zien dat zij ook gewoon in de wedstrijd kan scoren. En niet 1, maar gelijk 2 keer! ONDO maakte ook nog een punt, waardoor de laatste fase startte met een krappe 3-2 voosprong. Het was weer ongemeen spannend, maar de rust werd bewaard en de winst is keurig veiliggesteld.

Door deze overwinning is het de Dtjes gelukt om (voor nu) eerste te staan; gefeliciteerd! We hebben vandaag weer gezien wat jullie kunnen, dus houd dat vast! Volgende week wacht dezelfde tegenstander uit; dat beloofd weer spannend te worden!