Weidevogels D2 – LYNX D1

mei 30, 20220

De tweede veldwedstrijd van het seizoen voor de D1 van LYNX was weer een memorabele, en niet alleen vanwege het prachtige zomerse weer! Vandaag speelden we uit tegen de D2 van Weidevogels, een club die we nog niet eerder waren tegengekomen.

Al vanaf de eerste minuten gingen beide teams er vol in, met als resultaat een vlotte eerste treffer van Stijn. Al snel daarna volgde de gelijkmaker van Weidevogels, en zo ging het het eerste kwart erg gelijk op. Het tweede kwart begon met nog een vlot doelpunt voor beide teams, maar daar bleef het niet bij. Stein liet in de aanval zijn visitekaartje achter door maar liefst 3x te scoren! Helaas konden ook de Weidevogels de korf goed vinden, en zo gingen we met een 5-4 stand de rust in. Dat kon nog alle kanten op!

Het derde kwart bleven er kansen komen, maar het geluk leek even op (en er werd natuurlijk ook scherp verdedigd). Weidevogels bleven steken op 5 punten, maar Daisy wist nog wel te profiteren en scoorde de gelijkmaker; dat beloofde een heel spannend laatste kwart te worden! Ook de laatste minuten regende het aanvallen aan beide zijden, en regelmatig haalde de bal ook de korf. Met nog twee punten van Stijn en een van Stein lukte het LYNX knap om er een 8-8 gelijkspel uit te slepen; weer een puntje voor het klassement!

Er volgen twee pittige wedstrijden tegen Ondo waar we alles uit de kast zullen moeten halen, maar geniet voor nu van de 2e plaats in de poule. Goed gedaan!