Opgericht in 2008 maakt de vereniging verschillende groeispurten door.

2008-2022

In 2016 krijgt LYNX de beschikking over eigen kleedkamers, een binnen- en een buitenberging en het mag gebruik maken van de kantine van TCY. Daarnaast speelt de vereniging nu op kunstgras, een grote vooruitgang voor de vereniging!

Patrick Grimbergen komt in 2008 in contact met Peer van der Woude van het net opgerichte Sportclub Leidschenveen. Peer wil graag korfballessen aanbieden bij de sportclub van Leidschenveen en Patrick is een fanatieke korfbaltrainer.

Eind van het schooljaar stopt SCL helaas en gaat Patrick in gesprek met SVLY om zo de gedane inspanningen een vervolg te geven. De gesprekken verlopen voorspoedig en al snel wordt begonnen met de eerste korfballessen bij de PCA-basisschool. Later worden deze verzorgd vanuit de portocabins op sportpark “De Dijken”.

Begin van het schooljaar 2009-2010 start SVLY met twee ploegen aan de korfbalcompetitie. Dit blijkt een uitdaging, want de ploegen komen spelers tekort. Tijdens het seizoen wordt dit opgelost, onder andere door samen te werken met Olympiek. De F1, E2 en C1 spelen in de voorjaarscompetie en de C1 wint zijn eerste wedstrijd! De voetbalvereniging SVLY wordt omgevormd tot een omni-vereniging met de sporten tennis, voetbal, korfbal en petanque.

Na de zomer van 2010 komt Marc Stroo ondersteuning bieden. De korfballers kijken naar hun wensen en ideeën en kiezen om zelfstandig verder te gaan. Lynx is geboren!

In 2011 ontwikkeld Lynx zich verder en wordt een nieuw F-team gevormt met aanwas vanuit de Lynxwelpen, er worden regelmatig spelers geleend bij de tegenstander om dit team compleet te maken.

Met aanvang van het seizoen 2011-2012 is er een nieuw bestuur opgebouwd uit de eigen gelederen en is er een volledig eigen korfbalteam in de F categorie. Marc Stroo heeft hiermee zijn doel berijkt en verlaat de vereniging om elders zijn inspiratie te doen gelden.

In 2012 is het team dusdanig gegroeid dat een tweede team samengesteld kan worden. Ook bij de Lynxwelpen groeit de groep, waardoor ook de samenstelling van de teams voor de komende jaren gezond is.

Februari 2013 organiseert Lynx de eerste Kangoeroe Klup Dag voor kleuters in Den Haag. Avanti, Fluks, Fortuna en verschillende basisscholen uit Leidschenveen-Ypenburg en Nootdorp bezoeken de dag. Als gevolg van het organiseren en meehelpen met de Kangoeroe Klup Dag worden meerdere ouders enthousiast en willen graag meer gaan doen voor onze vereniging. Een aantal van hen wil graag de opleiding tot Kangoeroe Klup trainer gaan volgen en de vereniging organiseert samen met de werkgroep Kangoeroe Klup van het KNKV een in-house cursus. Verenigingen uit de omgeving haken hier aan bij de cursus welke in Maart gegeven wordt.

In het voorjaar maakt Lynx weer een groeispurt mee en groeien we naar 40 leden. Lynx heeft nu vier competitie-teams, een groep Kangoeroe Klup en een groep Lynxwelpen. Ook beginnen de eerste trainingen voor volwassenen op woensdagavond.

In 2013-2014 kijkt Lynx naar een nieuwe locatie. Het Montaigneveld is te klein geworden voor de flink gegroeide vereniging. De gemeente Den Haag verwijst naar het veld aan de Aspacialaan, naast het nieuwe ROC Mondriaan. Helaas blijkt het veld meer op een badkuip dan een korfbalveld en voor de trainingen moet er met een poepschep over het veld gelopen worden. Als noodoplossing worden een aantal wedstrijden en trainingen weer op het Montaigneveld gehouden. Daarna verhuisd Lynx naar het veld aan de Henri Faasdreef, het oude veld van SCL. Helaas moet de vereniging dit veld aan het einde van het najaar verlaten vanwege het WK Hockey en daaropvolgende bouw van een kantorencomplex. In het voorjaar van 2014 verhuisd Lynx daarom opnieuw, ditmaal naar Sportpark De Dijken.

In het seizoen 2015-2016 groeien de clubs op sportpark De Dijken door en ontstaat er een nijpend gebrek aan ruimte. Daarbij opgeteld de slechte drainage van het veld zorgt er voor dat Lynx een keuze moet gaan maken. Flink aan faciliteiten en veld inleveren of opnieuw een verhuizing. Al snel blijkt dat verhuizen de enige reële optie is. De vereniging verhuisd in het voorjaar van 2016 naar Sportpark Boswijk. Het krijgt hier de beschikking over eigen kleedkamers, een binnen- en een buitenberging en het mag gebruik maken van de kantine van TCY. Daarnaast speelt de vereniging nu op kunstgras, een grote vooruitgang voor de vereniging!

Help onze club met een donatie. Klik hier rechts op "Sponsorkliks".

OVER LYNX

Bestuur: info@lynx-korfbal.nl